OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Směrnice poskytovatele ubytování o zpracovávání osobních údajů
Na základě Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES ( dále jen jako „Obecné nařízení o ochraně osobních údajů“) vám sdělujeme informace o zpracování osobních údajů, ke kterému dochází v souvislosti s odesláním Vámi vyplněného kontaktního formuláře, nebo pobytem hostů v našem zařízení.
Kontaktní údaje správce
Správcem osobních údajů je Monadiko s.r.o. se sídlem Třeboň, Stará Hlína 47, PSČ 379 01, vedená u Krajského soudu v Českých Budějovicích, spisová značka C26951, IČ 06618031.
Kontaktní údaje na osobu odpovědnou za ochranu Vašich osobních údajů:
Petr Němec
e-mail: info@rozmberskachalupa.cz,
tel.č.: 774 903 023.
Přístup k Vašim osobním údajům mohou mít i tito zpracovatelé
Markéta Šírková – účetní firma se sídlem Třeboň II, Mlýnská 970, PSČ 379 01, IČ 60856106.
Přehled zpracování osobních údajů
název zpracování osobních údajů | účel zpracování | kategorie osobních údajů | právní titul | upřesnění právního titulu-zákon | zdroj od koho získáno | doba uložení nebo lhůta pro výmaz | příjemci údajů |
Rezervace ubytování: | Rezervace pobytu | Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu | Uzavření nebo plnění smlouvy |
| Rezervační portál | Po dobu 5 let od obdržení poptávky | Nejsou |
Rezervace ubytování: na recepci osobně nebo telefonicky | Rezervace pobytu | Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu | Uzavření nebo plnění smlouvy |
| Subjekt údajů | Po dobu 5 let od rezervace | Nejsou |
Evidence údajů v knize hostů | Zajištění pobytu | Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu, poskytnuté služby | Uzavření nebo plnění smlouvy |
| Subjekt údajů | Po dobu 5 let od začátku pobytu | Nejsou |
Předání údajů cizinecké policii | Splnění právní povinnosti – §102 zákona o ubytování cizinců 326/1999 Sb. | Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu | Právní povinnost |
| Subjekt údajů | Po dobu 6 let od ukončení pobytu | Cizinecká policie |
Evidence hostů v databázi klientů | Zrychlení rezervace stálých hostů | Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu | Oprávněný zájem |
| Subjekt údajů | Do doby podání námitky | Nejsou |
Předání údajů místně příslušné obci | Poplatek z pobytu | Identifikační a kontaktní údaje, doba pobytu | Právní povinnost | Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích §1, písm. b) a 3 | Subjekt údajů | Po dobu 6 let od provedení posledního zápisu v evidenční knize | Místně příslušná obec |
Účtenky a faktury- doklady pro DPH | Vystavování prodejních dokladů | Údaje povinné pro vystavení dokladů pro DPH | Právní povinnost | Zákon č. 235/2004 Sb. o DPH § 35 a 35a | Subjekt údajů | Po dobu 10 let | Finanční úřad |
Zpracování identifikačních údajů pro zajištění služeb během pobytu | Identifikace hosta pro usnadnění poskytování služeb | Identifikační údaje | Oprávněný zájem |
| Subjekt údajů | Do doby podání námitky | Nejsou |
Zákaznický systém pro hotelové služby | Poskytování slev při opakovaných službách | Identifikační údaje | Oprávněný zájem |
| Subjekt údajů | Do doby podání námitky | Nejsou |
Vysvětlení k tabulce a zpracování
Právní tituly: jsou zákonná odůvodnění zpracování a jsou definována v Obecném nařízení o ochraně osobních údajů, článcích 6 a 9.
Doba uložení: znamená, po jakou dobu jsme oprávněni nebo povinni vaše údaje zpracovávat a mít je uloženy.
Další příjemci: zde uvádíme, jakým dalším příjemcům údaje předáváme. Pokud je uvedeno „nejsou“, pak to znamená, že je nikomu nepředáváme.
Zdroj údajů: zde uvádíme, od koho jsme osobní údaje získali. Pokud je uvedeno „subjekt údajů“, pak to znamená, že jsme je získali přímo od osoby, které se týkají.
Nemáme v úmyslu vaše osobní údaje předávat mimo EU nebo nějaké mezinárodní organizaci.
V případech, kdy je zpracování založeno na právním titulu „uzavření nebo plnění smlouvy“, potřebujeme vaše osobní údaje pro uzavření smlouvy a její následné plnění. Bez nich není možné smlouvu uzavřít.
V případech, kdy je zpracování založeno na právním titulu „právní povinnost“, potřebujeme vaše osobní údaje zpracovávat na základě zákonných požadavků do dobu stanovenou daným zákonem a po tuto dobu toto zpracování nesmíme omezit ani vymazat.
Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účely uvedenými v tabulce.
Osobní údaje získáváme přímo od subjektů údajů s výjimkou zpracování „rezervace ubytování – příjem informací z internetových rezervačních portálů“, kdy část osobních údajů získáváme od firem, provozujících internetové rezervační portály. Kontaktní údaje o těchto správcích osobních údajů naleznete na jejich webových stránkách, kde jste uskutečnili rezervaci. Vzhledem k většímu počtu těchto správců a vzájemnému předávání údajů mezi nimi je zde neuvádíme.
Uložení dat, tedy vaše osobní údaje v elektronické podobě je činěno prostřednictvím softwarového zabezpečení, jehož přístup je chráněn přístupovým heslem. Listinné podoby dokumentů, jež obsahují vaše osobní údaje a data vyplývající z uvedené tabulky jsou chráněny uložením do kancelářské místnosti budovy, jejíž vstupní dveře jsou jištěny uzamykatelným zámkem a celá místnost je chráněna zabezpečovacím systémem.
Zákonem povinné údaje
V souvislosti s Obecným nařízení o ochraně osobních údajů a povinnostmi stanovenými zákonem ( např. Zákon o pobytu cizinců na území ČR č. 326/1999 Sb., v platném znění; zákon o místních poplatcích č. 565/1990 S., v platném znění) jsou povinnými údaji pro využití našich ubytovacích služeb tyto:
– Jméno,
– Příjmení,
– Datum narození ( rodné číslo),
– Adresa,
– Doba ubytování,
– Číslo a typ dokladu, případné vízum,
– Účel pobytu.
Popis práv subjektů údajů
Jako subjekt údajů ( fyzická osoba, o níž jsou údaje zpracovávány) máte k vašim osobním údajům tato práva:
právo | upřesnění |
Požadovat výpis | Jedná se o výpis údajů, které o vás vedeme, tzv. právo na přístup. |
Požadovat opravu | Pokud zjistíte, že o vás vedeme nepřesné, zastaralé nebo neúplné údaje, požádejte o jejich opravu nebo doplnění. |
Požadovat výmaz | Výmaz musíme provést v případech, kdybychom měli uložené osobní údaje po stanovené době uložení, nebo kdybychom neměli platný právní titul. Výmaz nesmíme ze zákona provést v případech, kdy je zpracování prováděno z titulu plnění smlouvy nebo právní povinnosti. |
Požadovat omezení zpracování | Toto se týká zpracování z titulu oprávněného zájmu. K omezení zpracování dojde v případě podání námitky a omezení bude trvat po dobu posuzování námitky. |
Podat námitku proti zpracování | Podat námitku lze v případech, kdy je zpracování prováděno z titulu oprávněného zájmu. |
Odvolat souhlas se zpracováním | To je možné v případech, kdy je zpracování prováděno na základě souhlasu. Pokud jste ke zpracování poskytli souhlas a odvoláte ho bude zpracování ukončeno. |
Požadovat výpis v přenositelném formátu | Výpis v přenositelném formátu můžete požadovat pouze v případech založených na právních titulech-plnění smlouvy a souhlasu. Můžete požadovat vypsání pouze těch údajů, které jste nám předali a které vedeme v elektronické podobě a nemáte právo požadovat formát. Předáme vám ho ve formátu .pdf s pojmenovanými sloupci. |
Podat námitku proti automatizovanému rozhodování | Neprovádíme žádná zpracování založená na automatizovaném rozhodování. |
Podat stížnost na dozorový úřad | V případě, že vám na vaši žádost do 1 měsíce neodpovíme, můžete podat stížnost na Úřad ochrany osobních údajů. |
Způsoby výkonu práv
Pokud budete chtít uplatnit některé z těchto práv, můžete si podat žádost následujícími způsoby:
Na naší recepci bude ověřena vaše totožnost podle občanského průkazu nebo pasu a bude s vámi sepsána žádost a sdělen termín vyřízení.
Bez ověření totožnosti není možné žádost přijmout.
K datu vyřízení vám zde bude po opětovném ověření totožnosti předáno písemné vyrozumění o výsledku žádosti a související materiály.
Za požadavek na více než jednu kopii jsme oprávněni účtovat poplatek odpovídající administrativním nákladům.
Úkony spojené s výkonem práv subjektů údajů jsou bezplatné.
Jsou-li žádosti shledány jako zjevně nedůvodné nebo nepřiměřené, zejména proto, že se opakují, pak můžeme uložit přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady, nebo odmítnout Vaší žádosti vyhovět.
Chcete-li podat žádost elektronicky, zašlete ji e-mailem na adresu info@rozmberskachalupa.cz s platným elektronickým podpisem. Bez tohoto potvrzení totožnosti nemůže být žádost uznána. Do žádosti uveďte identifikační údaje – jméno, příjmení, datum narození, o výkon jakého práva žádáte ( vizte kapitola popis práv subjektů údajů), upřesnění žádosti ( např. v případě opravy doplňte správné údaje), telefonický kontakt pro případná upřesnění a domluvu na dalším postupu.
V případě, že vzniknou pochyby o vaší totožnosti, jsme oprávněni vás požádat o poskytnutí dodatečných informací pro potvrzení totožnosti.
Ve Staré Hlíně, dne 1.4.2024.